In The Name Of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful

20060905

Drama Melankolik

salaam..
penulis cume terfikir perkara ini apabila membaca website malaysia-today.net.

ibnu hakeem menulis di dalam malaysia-today.net tentang pentingnya Dr.M untuk naik balik menjadi PM menggantikan Pak Lah yang hanya tahu berkata "Saya tak tahu".

Persoalan yang ingin ana timbulkan dari benak hati penulis.

Dr.M , seperti yang diketahui, telah 'turun takhta' selepas berlakunya zaman yang dipanggil the Black 14, di mana berlaku begitu banyak revolusi dan demonstrasi serta reformasi di kalangan rakyat yang rata-rata simpati dan kasihan serta marah akan tindakan Dr.M terhadap Anwar.
Maka, Dr.M , yang for sure tahu ratingnya di dalam rakyat telah tenggelam, like it or not, terpaksa berhenti. Well, now he's retired. And what did he do? He gained his reputation again, as a legacy yang guide Malaysia selama 22 tahun. Kemudian, Tun Dr.M naik dan semakin naik apabila mempertikaikan isu Pak Lah.

Even pemilihan Pak Lah menimbulkan beberapa keraguan. Dr.M sendiri mengaku ingin memilih Najib Tun Razak sebagai pengganti, namun begitu, Dr. M memilih Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi, dengan alasan mengikut kata MT UMNO dan parti.

Apakah, sekiranya semua ini hanya lakonan semata-mata? Apakah, sekiranya penurunan Dr.M hanya untuk memudar lantas menghilangkan zaman lampau Dr.M yang penuh peristiwa-peristiwa hitam sejak 1997. Apakah, sekiranya kenaikan Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi hanyalah sebagai boneka sementara, untuk Tun Dr. Mahathir naik kembali sebagai the Premier, the Prime Minister of Malaysia?

No comments: