In The Name Of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful

20060320

.: Jalan yang Jauh : Part I :.

asSalamualaikum.

Dalam dilemma arus diktaturiyyah ini, kita lihat bagaimana lapangan umat yang hilang dari panduan yang asal. Yang asli. Yang tulen. ISLAM . Bukannya ISLAM yang ditokok-tambah, diambil secara juz`ie,dibuang mana yang tidak mahu,diambil sekerat-sekerat. Namun, ISLAM yang diambil secara kulli, secara sepenuhnya, 'bulat', complete,full, segenap segi, itulah panduan yang wajib menjadi panduan bagi umat Islam. Sepertimana firman Allah s.w.t :



"Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Ugama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya; dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata." [Al-Baqarah:208]

Namun begitu, disebabkan oleh golongan Nasrani dan Yahudi yang tidak sama sekali redha dengan kebenaran yang diturunkan oleh Allah s.w.t. Firman Allah s.w.t :

"Banyak di antara Ahli kitab (Yahudi dan Nasrani) suka kalaulah kiranya mereka dapat mengembalikan kamu menjadi kafir setelah kamu beriman, kerana dengki yang timbul dari diri mereka sendiri, sesudah nyata kepada mereka kebenaran (Nabi Muhammad s.a.w)."[Al-Baqarah:109]

dan

"Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (ugama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian)."[As-Saff:8]

Golongan Templar yang asalnya merupakan pejuang-pejuang Nasrani ataupun kini digelar golongan Freemasonry yang sudah dicelup dengan celupan Zionis seringkali berlaku 'unjust' dengan umat Islam. Mereka amat takut sekiranya umat Islam ini muncul sebagai umat terkuat di muka bumi Allah s.w.t. ini. Mereka menggunakan hiburan, remaja-remaja perempuan, dadah, rokok, dan sebagainya untuk melemahkan umat ISLAM ini.

Mereka tahu, andai kata mereka melawan umat ISLAM secara terang-terangan, umat ISLAM akan bangkit dengan satu anjakan paradigma yang tidak pernah diperhatikan oleh mereka. Itulah yang terjadi apabila akhbar Jyylands-Posten menyiarkan karikatur-karikatur yang mengutuk Rasulullah s.a.w dan al-Islam itu sendiri, satu cubaan untuk menentang Islam secara 'direct approach'. Dan lihatlah hasilnya, kemarahan umat ISLAM meningkat dengan kadar yang begitu tidak mereka jangkakan. Cuaknya mereka apabila melihat umat ISLAM yang bangkit. Dari boikot sehingga ke demonstrasi, umat ISLAM serata dunia melihatkan perasaan tidak puas hati mereka terhadap kezaliman yang cuba diperlakukan terhadap ISLAM .

Namun ingat, apabila semangat diletakkan di depan ilmu, akan berlaku kehancuran. Itulah realiti sekarang, bagaimana ISLAM yang digembar-gembur oleh pihak Freemasonry sebagai 'A Terrorist Religion' semakin 'clear' bukan sahaja di minda Non-Muslims, namun hakikat itu berlayang-layang di minda umat ISLAM yang bersikap terlampau moderate. Media massa yang dikuasai pihak Freemasonry ini dengan selamba dek mereka menyiarkan kemarahan umat ISLAM , namun dengan satu agenda yang tersembunyi, untuk membuatkan umat manusia lebih takut dengan Islam.

Itu baru secara 'direct approach'. Belum lagi dibahaskan taktik-taktik mereka yang lebih kotor, busuk. 'Indirect approach'. Melalui budaya hedonisma yang mereka perkenalkan, melalui budaya culture yang mereka perjelaskan. Umat ISLAM semakin keliru. Ada yang menganggap Islam itu hanya agama semata-mata, melalui dasar sekularisasi, mengasingkan hal-hal agama dari hal-hal lain, mengasingkan hal-hal akhirat dari hal-hal dunia. Nasionalisma, Kapitalisma, Komunisma dan sebagainya. Semuanya agar manusia bergaduh bercakaran antara satu sama lain, supaya lupa akan hal ukhrawi.

Sedangkan kebenarannya jelas nyata terpampang di mata dan minda masing-masing, tidakkah pengasas Kapitalisma dan Sosialisma, dua isim yang berbeza istilah dan praktikal ini, diasaskan oleh golongan yang sama? Golongan Freemasonry. Golongan Zionis. Pada saya, tidaklah mereka ini seperti harimau dan singa, nampak berbeza, namun pada dasarnya tetap di bawah kelompok yang sama, keluarga kucing. Begitulah sejarah penulis The Wealth of Nations and Das Kapitan. Tulisan yang berbeza, nukilan yang tidak ada persamaan, namun penulis, penukil karya-karya tersebut merupakan puak Freemasonry, puak Zionis laknatuLlah .

waLlahua`lam, bersambung ke siri seterusnya Insya-Allah.

No comments: