In The Name Of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful

20060402

.: Waa.. adilnya :.

asSalamualaikum.

Penulis tertarik dengan artikel yang sempat penulis ambil dari Utusan Malaysia...

Malaysia mampu jadi pusat timbang tara serantau

KUALA LUMPUR 31 Mac - Malaysia mampu menempa nama sebagai pusat timbang tara bagi rantau ini berdasarkan pelbagai kelebihan yang dimilikinya, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Timbalan Perdana Menteri, kelebihan itu merujuk kepada kekukuhan sistem perundangan negara, kualiti tenaga kerja yang ditawarkan dan tahap kos hidup yang kompetitif.

``Negara mempunyai faktor-faktor positif bagi menggalakkan perkembangan sebagai pusat timbang tara di rantau ini seperti sistem perundangan dan kehakiman yang bebas, bilangan peguam dan profesional berkelulusan tinggi serta kos yang kompetitif.

``Di samping itu, beberapa perundangan yang telah diluluskan kerajaan selama ini menyokong usaha kita menggalakkan lebih banyak perkara yang memerlukan proses timbang tara dilakukan di sini,'' katanya.

Wow! Bebasnya Malaysia apabila di dalam Perlembagaan Persekutuan pada bahagian 2, perkara.11, fasal (4) berkata "Undang-undang negeri boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa iktikad atau kepercayaan ugama antara orang-orang yang menganut ugama Islam". Itukah sikap negara yang menjadikan Islam sebagai agama rasmi ??

Wow! Adilnya Malaysia yang mempunyai sistem kehakiman yang bebas apabila Nik Adli Nik Aziz DIPENJARA TANPA BICARA di Kamunting ? Wow!

No comments: