In The Name Of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful

20060325

.: Erks, Kecewa Politik Wang :.

Samy kecewa politik wang MIC

KUALA LUMPUR 23 Mac - Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu mendedahkan gejala politik wang di kalangan anggota MIC semakin serius pada pemilihan parti kali ini berbanding tahun-tahun sebelumnya.

Tambahnya, beliau akan menggunakan kuasanya sebagai Presiden untuk membuang mana-mana ahli parti yang terlibat dengan politik wang pada pemilihan kali ini.

``Kita buang dulu ahli yang terlibat selepas itu baru siasat. MIC bukan parti kaya, ia adalah parti miskin.

``Saya beri amaran bahawa politik wang tidak boleh sekali-kali menguasai MIC pada bila-bila masa,'' katanya.

Beliau yang juga Menteri Kerja Raya berkata demikian pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC di ibu pejabat parti di sini hari ini.
Samy Vellu berkata, sehingga kini sebanyak 76 bahagian sudah selesai menjalankan mesyuarat pemilihan manakala esok sebanyak 33 bahagian melibatkan Selangor dan Kedah akan menjalankan mesyuarat masing-masing.

(Teks diambil dari Utusan Malaysia Online)

Komen Carbonytte :

asSalamualaikum.
Adess, kecewanya. Memang mengecewakan. Tapi, carbonytte lagi kecewa sebab kerajaan terpaksa bayar kira-kira RM18 juta. Yang baikinya syarikat swasta, Bumihiway Consortium, akan tetapi yang membayarnya kerajaan. Rasanyalah kalau tak silap, bayar pon guna duit kerajaan, atau lebih tepat lagi, duit rakyat. Huh. Pembaziran lagi. Sudah la harga MRR2 sahaja dianggarkan RM300 juta.

Dibina pada tahun 1999, baru setahun sahaja selepas siap dibina, sudah muncul kesan-kesan retak/rekah pada 31 daripada 33 crossbeam MRR2. Hujung tahun 2004, Halcrow terjumpa satu benda Allah bernama "ettringite" pada retakan, di mana bahan kimia ini boleh menyebabkan retak atau rekahan yang lebih teruk. Oleh itu, pada Januari 2005, Halcrow mencadangkan kepada JKR agar MRR2 dijadikan water-proof. Akan tetapi, ianya diabaikan begitu sahaja oleh pihak JKR.

La nie, habis dah. Punah segalanya. Orang sound dulu-dulu, degil. La, kita rugi duit. Dah la guna duit rakyat. Huh. Kecewa carbonytte dengan Samy.

No comments: