In The Name Of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful

20061012

Diari diri 5

5,6,9,10

Kira-kira pukul 3 petang tepat.

Kejadian ini berlaku di Multi Purpose Hall.

Aku ke sana untuk mengambil slip exam.Baru saja nak masuk, ada Pak Gad tahan budak ramai-ramai kat depan pintu.

"5,6 masuk dulu. Kamu berapa, 9, 10? Ok 10 masuk dulu."

Budak-budak tersebut masuk berpusu-pusu. Sekejap je pastuh,

"Ok, yang lain tunggu"

Aku terpinga-pinga. Aku tanya orang sebelah aku.

"9,10 tu ape? nombor matriks ke?"

Dia mengangguk, dan aku pun lantas ke pintu masuk tersebut

"Pak cik, jap, saya 6. Boleh masuk?"

"6? Kejap. Ok, 6 pergi kaunter tuh. Kosong lagi kaunter tuh"

Di dalam hatiku, "Oh, dah sampai 10000 rupenye no matriks. Kiranya tualah aku nie ek. Aih..." sambil mengambil slip examku

No comments: